Klara Antelli bloggade från Jönköping!

Tja!

Mitt namn är Klara Antelli och jag är 13 år. Jag rider/tävlar B-ponny hingsten Henfynyw Tywysog RWC 3. Tywysog lånar jag av Christina Blomquist. Under våren har han varit verksam inom aveln samtidigt som jag har ridit och tävlat honom. Som ni kanske vet så har jag en syster som heter Mathilda som rider D-ponnyn Felix. Jag och min familj bor på en häst gård i Sigtuna. Min tränare heter Mads Hendeliowitz. Nog om mig, jag har fått i uppgift att blogga om meetinget i Jönköping.

Fredag:

Vi började med ett litet misstag. För jag och mamma hade bestämt oss för att åka samma dag som jag startade. Vi gick upp kl 05.20 och började vår resa, dessvärre tog det mycket längre tid att komma fram till Jönköping än beräknat. Detta gjorde att jag bara hade en halvtimme på mig att göra i ordning både mig och Tywysog samt hinna rida fram. Vi fick 61% men kom ändå 2:a, vann gjorde Amanda Holmertz på Possum på 67,895%..

Lördag:



Då vare dags igen, jag hade ganska sen starttid så jag kunde sova ut ordentligt. Efter frukosten åkte vi till stallet för att börja göra i ordning HT. Första klassen för dagen för mig och HT var en LA:2. Han kändes super bra på framridningen och han var verkligen med mig hela tiden. Inne på banan kändes det också bra. Vi fick 64,186% vilket räckte till en andra placering. Vann gjorde Kajsa Fransson på fina Fauts II.

Resultat för LA:2 KAT.B:

1. Kajsa Fransson Faust II 65,04%
2. Klara Andersson Antelli -Henynyw Tywysog RWC 3 64,186%
3. Ebba Kjellberg Nexis Xandin 64,109%

Bland C-ponnyerna i FEI lagtävlan vann Cornelia Svensson på fina Amedijks Rebecca på 68,981%.

Resultat för FEI lagtävlan KAT.C:

1. Cornelia Svensson Amedijks Rebecca på 68,981%
2. Mollie Sager Sun Rice 68,426%
3. Jessica Hagström- Veronas Gerswin RP 136 68,056%
4. Julia Falkenhed- Muskot 66,014%
I FEI lagtävlan kategori D vann Anna Drugge på Arragon på hela 70%. Två i den klassen blev Lina Jönsson på Danny Beau.



Resultat för FEI lagtävlan KAT.D:

1. Anna Drugge- Arragon 70,000%
2. Lina Jönsson- Danny Beau 67,778%
3. Sofia Karlsson- Ben 67,037%
4. Wilma Björk- Zidan 66,574%
5. Julia Wesen Cosmo- Jonny be good 64,907%
6. Amanda Fyrkman- Little big man 64,444%


På lördagen gick det två FEI lagtävlan för D-ponnyerna och en utav dom vann Mathilde Hannell på vackra Chardoney 23 på 71,852%. Två blev Emma Jönsson på härliga B Capriol, och trea blev skickliga Amalie Egholm Hebsgaard på Extreem.


Resultat för FEI lagtävlan KAT.D:

1. Mathilde Hannell -Chardoney 23 71,852%
2. Emma jönsson- B capriol 70,741%
3. Amalie Egholm Hebsgaard-Extreem 69,722
4. Josefine Ivarsson Mårtensson- Cracker Jack 69,167%
5. Sofie Andersson Hollyday 67,222
6. Stephanie Linde Tequila Star 66,111%
7. Victoria Darling Lauser 91 65,648%



Andra klassen för mig var en LA:4. På framridningen fick jag hjälp utav Anna-Karin (Stefanie Lindes mamma), och han kändes jättefin! Inne på banan gick allt som det skulle och vi fick 67,886% och vann klassen! Tvåa kom gulliga Anna-Malin Lydén på fina Spirit III.

Resultat listan för LA:4 kat.B:

1. Klara Andersson Antelli Henfynyw Tywysog RWC 3 67,886%
2. Anna-Malin Lyden Spirit III 67,805%
3. Ellen Goting Strenbroåsens Carlos 65,772%


I FEI mästerskaps program vann Mollie Sager på Sun Rice på 68,246% och två blev Ebba Rimsäter på Stenbroåsens Alice..

Resultat för FEI mästerskap KAT.C:

1. Mollie Sager-Sun Rice 68,248%
2. Ebba Rimsäter- Stenbroåsens Alice 65,789%
3. Elin Emmroth -Clinton II 65,263%¨
4. Medelenine Nordström Norrhaga- seb 64,123%
5. Jessica Hagström -Veronas Gerswin RP 136

Under lördagen var det även dressyrtävlingar för juniorer vann och kom tvåa gjorde Amalie Egholm Hebsgaard med båda sina hästar.

På söndagen bland D-ponnyerna var det Ludwig Wilken och Champagner W som utmärkte sig ordentligt och slog till med vinst i båda FEI mästerskap och FEI lagtävlan. Amanda Svanberg på Lykkes Chester och Lina Jönsson på Danny Beau vann även varsin klass.

I FEI lagtävlan för kategori C vann Isabella Tovek på Backens Lotus, på andra plats kom Ebba Rimsäter på Stenbroåsens Alice.

Resultat för FEI lagtävlan KAT.C:

1.Isabella Tovek -Backens Lotus 68,24%
2.Ebba Rimsäter- Stenbroåsens Alice 66,75%
3.Cornelia Svensson- Amedijks Rebecca 65,6%

Idag var det en LA:P0 för mig och HT. Idag kändes jag mig faktiskt lite trött efter allt tävlande. Tywysog var däremot jätte pigg och bjöd på sig själv hela tiden. Jag orkade inte riktigt hålla ihop hela programmet och det blev en del små missar. Resultatet blev 61%.En toppen fin ritt gjorde super duktiga Alicia Carlsson på underbara Brodals Mistral som belönades med 71,259%.

Resultat listan för LA:P0 KAT.B:

1. Alicia Carlsson Brodals Mistrall 71,259%
2. Ebba Kjellberg Nexis Xandium 64,741%

Under helgen reds det samtidigt en cup, Hööks Summer Dressage Cup, och efter helgen fick dem som presterat bäst under hela meetinget, pris i varje kategori. Jag och Tywysog vann meeting priset bland B-ponnyerna!. Det var verkligen super kul!


Meetingsegrare i Hööks Summer Dressage Cup 2011
Kat. B: Klara Andersson Antelli - Henfynyw Tywysogr RWC 3
Kat. C: Ebba Rimsäter - Stenbroåsens Alice
Kat. D: Ludwig Wilken - Champagner W
Junior Häst: Thilda Rimsäter - Whayonara

Jag har haft ett jätte roligt meeting och har träffat en massa trevliga människor. Jag vill tacka Ann-Karin Alm som hjälpte mig på framridningen. Nu laddar vi om inför Derbyt och SM.

Tack Julia Wesén Cosmo och Anna-Malin Lyden för blderna!

Om ni vill veta mer om Henfynyw Tywysog RWC 3 kan ni besöka Christina Blomkvist hemsida se http://www.iaswelshcob.dinstudio.se/. Henfynyw Tywysog RWC 3 letar ny ryttare för 2012.



Kramar Klara och Tywysog
Min Hemsida
Anonym
2011-07-26 @ 09:59:00

Ni två som har den här bloggen, ni har ju tävlat väldigt mycket. Mest Amelia om jag har fattat rätt;) Kan inte ni skriva om vad ni har i erat sadelskåp/tävlingsskåp eller vad ni har med er typ om ni har nått rolig, putssaker, knoppningssaker? :D Älskar eran blogg!!!

Anonym
2011-07-28 @ 12:30:21

Klara <3 Ludwig

Rebecka
2011-07-30 @ 13:16:07
URL: http://dailyhorses.blogg.se/

Det där är ju på vår ridklubb! :D



Lust att göra ett länkbyte med oss? Isåfall kommentera detta inlägg: http://dailyhorses.blogg.se/2011/july/lankbyte.html och länka sedan till vår blogg i din :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0