Båstad 9-11 September

Hej jag heter Jessie Johansson och blir 15 i oktober. Jag har ridit c-ponnyn Adrenalin under detta året.
I helgen ( 9-11 september) var jag och Adde i Båsta och gjorde våra sista starter tillsammans. Och nu har jag fått frågan om att blogga om helgen i Båstad.
I helgen hade jag även med mig min 6åriga d-ponny Mystery 29 som är ute och tävlar för att få tävlingsrutin.

Fredag:

I fredags startade jag Mystery 29 "29:an". Jag fick smita tidigare från skolan för att jag skulle rida min första starta LA:1 runt halv fyra. Nästa start LA:p1 startade jag runt halv sex. Men som sagt är 29an bara ute för att träna, så jag är nöjd med henne. ( LA:1= 60,0%  LA:p1 56,05%)

Det vart sent borta i Båstad så när jag kom till stallet tog jag ut Adrenalin "Adde" på banan och joggade henne i ca 20 min. Sen var det dags att packa om för morgon dagens start med Adde.


Lördag:

I lördags åkte vi från stallet runt halv tio. Vi vart lite sena till båstad, så vi fick en lite för kort framridning.
Adde var jätte pigg redan på framridningen och var glad att få vara och tävla igen! När jag kom in på banan kändes hon fin, men jag kände att jag kanske skulle behövt 5 minuter till på framridningen. När jag vände rätt upp vart hon rädd för något strax innan X, så hon hoppade upp i luften och det vart då lite trassel med galoppen och sen en sne halt och en vinglig igångsättning. Men programmet i sig flöt på riktigt bra men eftersom hon var lite för tävlingsglad försekom hon mig i vissa rörelse vilket gjorde att det vart lite små missar.
När jag ridit klart var jag nöjd. Men kände att det kunde bli tajt i toppen. Jag fick mitt reslutat på 66,57% och väntade då på resten av reslutaten eftersom jag var först ut.
Klassen slutade extremt tajt.


FEI lagtävlansprogramet:
1. Jessie Johansson  Adrenalin 66,574%
2. Cornelia Svensson  Amedijks Rebecca 66,111%
3. Jennifer Lindvall  Prinsen Boji 66,019%





Jag och mamma stannade en stund och titta på dom första i Küren, det var många fina och prydliga program och jag var jätte sugen på att rida kür!

1. Simone Lousie Fersner - Proud Don Caruso 72,0% (danmark)
2. Sofie Andersson - Holliday 70,0%
3. Anna Druge - Arragon 69,167%
4. Sofie Andersson - Puccini 81 69,083%


Söndag:

På söndag morgon lämnad vi stallet runt halv åtta och vi startade 09.25 första starten.
Till denna klassen red jag fram längre än i lördags, hon var riktigt fin inne på framridningen. Men det kändes som att hon blev lite seg innan start. Något som höll i sig även inne på banan. Så när jag kom ut var jag något besviken men fick bra feedback av mamma och ändrade senare min åsikt. Jag skrittade Adde mot stallet och ställde in henne och tog sen upp mobilen. När jag fick resultatet på 69,537% förstod jag att känslan jag hade inte hade synts! Jag och Adde stod nästan hela klassen och väntade på reslutaten.



Klassen slutade med en seger.

FEI Lagtävlansprogramet:
1. Jessie Johansson - Adrenalin 69,537%
2. Jennifer Lindvall - Prinsen Boji 66, 944%
3. Beatrice Ivarsson - Flame of Love 65,37%



Jag kollade lite smått på d-ponny klassen som slutade:

FEI Mästerskapsprogramet:
1. Anna Drugge - Arragon      66,316%
2. Ludwig Wilken - Mr Magic   64,474%
3. Maja Andreasen - Armando 64,211%
4. Victoria Darling - Lauser 91 64,035%
5. Sofia Karlsson - Ben           63,947%

I andra klassen red jag bara fram i 15 minuter för jag ville inte att Adde skulle bli för trött, eftersom jag tyckte att hon var lite seg inför första klassen. I denna klassen var det bristande på lösgjordheten igen, men jag var medveten om att det skulle bli så eftersom jag bestämt en såpass kort fram ridning. Det vart många missar, och tyvär var dom väldigt grova och tydliga. Då jag missa alla enkla bytena. Efter denna klassen var jag inte helt säkert på att jag skulle ligga i toppen när jag hade tittat på dom andra ritterna.
Men det höll klassen ut och det vart en tredje och sista seger!

FEI Mästerskapsprogramet:
1. Jessie Johansson - Adrenalin 66,93%
2. Jennifer Lindvall - Prinsen Boji 65,351%



D-ponnynas klass slutade:

FEI Lagtävlansprogramet:
1. Sofie Andersson - Holliday 69,815%
2. Sofie Andresson - Puccini 67,685%
3. Sofia Karlsson - Ben 67,407%
4. Ludwig Wilken - Mr Magic 64,537%

(Sofie Andersson och jag tog även helgens två meeting priser!)

Denna tävlingen var min och Addes sista tillsammans. Därför var det jätte skönt att avsluta på topp! Det var en lite sorglig sista prisutdelning men jag är oerhört glad att jag fått äran att låna Adde och hoppas att hon nu kan fortsätta sin karriär hos nästa lilla ryttare!

MVH
Jessie
( Ni kan läsa mer om mig på www.stalljessie.se )

Team Nyrk!
2011-09-21 @ 16:07:28
URL: http://teamnyrk.blogg.se/

Hejsan, grymt fin blogg! :)

Nu startar bloggen TEAMNYRK upp! Där det handlar om två galna hästtjejer och deras hästar! Där vi skriver om tävlingar, träningar och allt som har med hästar att göra! Följ via bloglovin eller byta bildlänk?



Felicia som tidigare kmr från www.feliciaorrstenius.blogg.se flyttar nu dit med Vendela!



Följ våran otroliga resa här www.Teamnyrk.blogg.se!

emilie
2011-10-06 @ 19:44:30
URL: http://emiliekarlman.blogg.se/

Grym blogg ni har!



Ska vi följa varandra via Bloglovin? :)

Emma ♥ Lydia
2011-10-10 @ 17:00:24
URL: http://youngrider.webblogg.se/

Fin blogg! Ska vi följa varandra via bloglovin? (: Säg till när du lagt till mig, då kan jag lägga till dig.

Anonym
2011-10-11 @ 12:52:29

Är det någon som kommer att blogga från Lag SM eller så?:)<3

Camilla Persson- Vinn benskydd ifrån Schockemöhle
2011-10-19 @ 15:20:27
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Var med och tävla om snygga benskydd ifrån Schockemöhle.



http://camillahastskotare.blogg.se/2011/october/vinn-ett-set-benskyd-ifran-schockemohle.html



Lycka till!

Emelie
2011-10-24 @ 09:48:35
URL: http://hastryttaren.blogg.se/

Jätte snygg blogg! :)

Hoppas du får en bra vecka!

isa
2011-10-29 @ 09:38:52
URL: http://isalilly.blogg.se/

späänande!



Frågestund på min dressyr blogg. Den som frågar mest frågor får en fet länkning! ;)



www.isalilly.blogg.se

ellen ♡
2011-10-30 @ 17:57:47
URL: http://eellenpeterssoon.blogg.se/

fin blogg, hoppas allt är bra med dig? :)

ska vi följa varandra via bloglovin? :)

Anonym
2011-11-10 @ 08:34:37

Kommer ingen att blogga ifrån nordhalland!? :o

Anonym
2011-11-14 @ 12:48:31

Håller me kmr det bli uppdatering från Lag SM? hade varit jättekul!! :)

Elvira
2011-11-14 @ 16:14:27
URL: http://elviraasliv.blogg.se/

Fin blogg,allt bra? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0