Anna Malin Lydén bloggade från Hästhagen!

Hej!

 

Mitt namn är AnnaMalin Lydén och jag rider New Forest-hingsten Sun Roy RNF 159 som jag har haft i två månader. Jag rider också ridponnyhingsten Pondus. Jag är fjorton år och rider för Grännabyggdens Ryttarförening. Jag ska blogga om de regionala och nationella tävlingarna i Hästhagen 7-9 april. Tävlingarna hölls på två olika banor, en inomhus och en utomhus. Jag tyckte det var en jättetrevlig klubb med trevliga funktionärer. Jag hoppas nu att ni vill läsa om min nationella debut på Sun Roy!

Jag och Sun Roy.

Lördag:

 

På lördagen var det LA:P1 och FEI inledande tävlingen  ägde rum i Hästhagen i  norra Skåne. I LA:P1 för kategori B+C   startade klockan 10.15 var det Elin Mattson som kammade hem vinsten på sin vackra Monty. De red ihop 66.053%! Bland D-ponnyerna var det Ludwig Wilken och MR Magic som tog hem vinsten på hela 70.526!

 

FEI inledande kategori C vanns utav Felicia Brännström på Backens Lotus och bland D-ponnyerna vann Stephanie Linde på Tequilla Star!

 

LA:P1 kategori B+C:

1.     Elin Mattson – Monty – 66.053%

2.     Annie Nilsson – Electron – 66.053%

LA:P1 kategori D:

1.     Ludwig Wilken – Mr Magic – 70.526%

2.     Alice Sjöstedt – Cracker Jack - 66.579%

3.     Anna Willby – Higlight – 66.316%

4.     Mathilda henriksson – Eklyckans Alfonz – 66.053%

 

 

FEI inledande kategori C:

1.     Felicia Brännström – Backens Lotus – 57.750%

 

FEI inledande kategori D:

1 .Stephanie Linde – Tequilla Star – 71.250 %

2 .Cathrine Oppegaard – Odbjergs Bordeaux – 70.250%

3 .Isabella Tovek – Magic Golden Boy – 69.250%

4 .Simone Louise Fersner – Proud don Caruso – 68.500%

5. Amanda Svanberg – Top Karentino – 68.250%

6 .Elin Nygaard – Champanger W – 66.000%

 

Söndag:

Klockan var nio på söndagsmorgonen och det var dags för första starten i Hästhagen. Klassen var inomhus! Min startid var inte förens 12.57 och jag kunde fortfarande vara lugn. Dagen inleddes med en LA:2 för kategori B+D där Nikky Serjbo Jönsson med Mia Matilde tog hem det blågula på 68.217%!

 

Klockan kvart över nio började också FEI lagtävlan för kategori B+C där 22 ekipage startade och en glad Linda Dolk med sin Oj Oj vann på 69.744%! Samtidigt pågick LA:P1 inne i ridhuset och vann kategori B gjorde även här Elin Mattson på Monty, bland kategori C vann Linda Wigren på Some Day och bland D-ponnyerna vann Hannah Bengtsson-Larsen på sin Eduward, 66.491%!

 

Sedan var det dags för det dags för D-ponnyernas FEI lagtävlansprogrammet.  Där 34 ekipage startade. Jag startade som sagt  12.57 och jag hade med mig Sun Roys före detta ryttare och även ägare på framridningen! Jag hade en bra känsla på framridningen och han hade mycket power. Han blev ganska laddad men det tycker jag verkligen inte är någon nackdel. När klockan var 12.55 gick vi bort mot ridhuset för att starta vår alldeles första nationella tillsammans! Väl inne på banan tycker jag  att Sun Roy skötte sig exemplariskt! Jag är nöjd med ritten fast att jag hade en onödig felridning.

Jag och Sun Roy.

FEI lagtävlansprogram  kategori D:

1.     Amanda Svanberg – Top Karentino – 68.205%

2.     Simone Louise Fersner – Proud don Caruso – 68.205%

3.     Lina Jönsson – Danny Beau – 67.692%

4.     Cathrine Oppegaard – Odbjergs Bordeaux – 67.265

5.     Josefine Ivarsson- Mårtensson – Top Nemo – 67.009

6.     Isabella Tovek – Magic Golden Boy – 66.923

7.     Amalia Emmoth – Malena – 66.752

8.     Victoria Darling – Bjirmen´s Tsjalling – 66.068%

9.     Malin Lönn – Casiopeia 2 – 65.556 %

Lina Jönsson och Danny Beau!

 

På kvällen var det dags för FEI ponnykür! Jag satt som fastklistrad! Det var många även av de rutinerade ponnierna blev spända men ryttarna klarade ut det bra. Bland kategori C var det fyra startande.  Cornelia Svensson på Amedijks Rebecca  vann bland C-ponnyerna. Bland D-ponnyerna vann Simone Louise Fersner från Danmark på Proud don Caruso.

 

FEI ponnykür kategori  C:

1.     Cornelia Svensson – Amedijks Rebecca – 66.333%

 

FEI ponnykür kategori D:

 

1.     Simone Louise Fersner – Proud don Caruso – 71,000%

2.     Elin Nygaard – Champager W – 69,417%

3.     Lina Jönsson – Danny Beau –69,333%

4.     Josefine Ivarsson- Mårtensson – Top Nemo – 69,250%

Elin på sin urläckra Champanger W!

 

Måndag:

 

Söndagens dressyrtävlingar började sent för mig. Jag skulle starta vid 15.41  i FEI mästerskap. Framridningen kändes bra, Sun Roy var på hugget och kändes rund och fin. Inne på banan gick det bra. Jag hade lite små missar och det gav  Vi red ihop 64,228 %. Vann klassen gjorde Isabella Tovek på Magic Golden Boy!

Bland B+C-ponnyerna vann Klara Svanberg på Findus och tvåa blev min grymma lagkompis Alicia Carlsson på nestorn Paulo Pan.

Alicia Carlsson och Paulo Pan! Foto: privat

På måndagen var det även FEI inledande, LA:P0 och FEI mästerskap som ägde rum. LA:P0 som bara tävlas utav kategori B vanns utav Elin Mattssson på Monty! Bland kategori C FEI inledande var det fem startande och Lina dolk  vann åter igen med sin OJ OJ! Bland d-ponnyerna var det Julia Wésen- Cosmo som tog hem segern på sin Hesselteich´s Davenport! I FEI mästerskap kategori D var det Isabella Tovek med Magic Golden Boy som fick ta emot den blågula rosetten!

 

FEI inledande kategori C:

 

1.Lina Dolk – OJ OJ – 66.333%

2.Jennifer Lindvall – Prinsen Boji – 66.333%

 

FEI inledande kategori D:

 

1.Julia Wesén Cosmo - Hesselteich´s Davenport – 63.000%

2.Elsa Axelsson – Åstratorps Mowitz – 62.167%

 

LA:PO kategori B:

1.Elin Mattson – Monty – 64.074%

 

FEI mästerskap kategori C:

 

1.Klara Svanberg – Findus – 70.163%

2.Alicia Carlsson- Paulo Pan- 66.667%

3.Jennifer Lindvall – Prinsen Boji – 66.179%

4. Linda Dolk – OJ OJ- 65.691%

5.Maja häger- Power Prince – 65.041%

 

FEI mästerskap kategori D:

 

1.Isabella Tovek – Magic Golden Boy -66.992%

2.Amanda Svanberg – Top Karentino – 66.260%

3.Simone Louise Fersner – Proud Don Caruso – 66.098%

4.Lina Jönsson – Danny Beau – 65.528%

5.Victoria Darling – Bjirmen´s Tjsalling- 65.366%

6.Josefine Ivarsson Mårtensson – Top Nemo – 65.041%

7.Elin Nygaard – Champanger W – 64.959%

Isabella Tovek och den magiska Magic Golden Boy!

 

 

Jag och Sun Roy tackar för en jätterolig helg med trevliga ekipage och fortsätter träna inför alla kommande tävlingar!

Kramar AnnaMalin & Sun Roy

Ni kan följa mig på annamalinlyden.devote.se!

Anonym
2012-05-07 @ 12:55:35

Är det någon som kommer att blogga från rosendaal?? :)

Amanda
2012-05-08 @ 12:55:43
URL: http://lifeofshowjumping.com

underbart fin ponny!

Svar: Tack! :)
Petra Lind

Malin
2012-07-25 @ 15:45:50

Ska inte någon blogga från Nordiska mästerskapen?:)

...............
2012-08-27 @ 06:58:14

Nice blogg;)

...............
2012-08-27 @ 06:58:15

Nice blogg;)

Frida
2014-05-14 @ 20:05:19

Hej! Har en avkomma från sun roy, vore kul att få se mer bilder på honom! Tycker mitt sto är lik honom :)

/Frida, Linköping




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0